Na letošnjem Mednarodnem obrtnem sejmu v Celju (MOS 96) smo predstavili novost na področju opravljanja domačega plačilnega prometa, to je ELEKTRONSKO POSLOVANJE med Agencijo in pravnimi osebami. Osnova za uvajanje tega načina poslovanja je standard vhodnih in izhodníh dokumentov (Ur.l. RS, št. 9/ 95). ki je že oblikovan pri predlaganju nalogov na magnetnem mediju. Obenem je ta standard tudi temelj za pripravo sporočil po EDIFACT standardu, ki se bo predvidoma uporabljal pri računalniški izmenjavi podatkov.
Do sedaj so pravne osebe pošiljate podatke v plačilni promet večinoma na papirju in na magnetnih medijih, kot sta magnetni trak in disketa. Na podoben način so sprejemale tudi informacije o spremembah na žiro računu (magnetni medij) ali z neposredno računalniško povezavo. V zadnjem času pa se je hitro povečalo tudi poizvedovanje o stanju in prometu na računu s pomočjo zvočne pošte, to je SALDOTEL-a.
Zanimivo je, da pravne osebe vidijo največji pomen pri uvajanju elektronskega poslovanja prav na področju plačilnega prometa. To je pošiljanje nalogov, sprejemanje sporočil oziroma podatkov o opravljenih plačilnih transakcijah in sprejemanje drugih informacij (spremembe na žiro računu) prek elektronskega načina poslovanja.
Veliko zanimanje za tak način pošiljanja nalogov v Agencijo so pokazali predstavni pravnih oseb z velikim obsegom poslovanja, ki tudi večkrat dnevno pošiljajo naloge v Agencijo. Prav tako pa se zanj zanimajo predstavniki pravnih oseb z manjšim obsegom poslovanja, ki podatke z nalogov pošiljajo iz krajev, bolj oddaljenih od Agencije in jim to veliko pomeni zaradi prihranka časa.
Glede na to, da skoraj vsaka pravna oseba že ima potrebno opremo (osebni računalnik, razpoložljiva klicna linija in modem), je ta aplikacija še bolj zanimiva.
Pravne osebe namreč lahko pri elektronskem poslovanju uporabljajo več komunikacijskih protokolov (X.400 - elektronski poštni predal, elektronska pošta, klicna linija in Internet). V zadnjem času je izredno zanimanje za povezavo v Internet omrežje, zato je veliko obiskovalcev vprašalo, kakšen je postopek pri pošiljanju nalogov prek Internet omrežja v Agencijo.
Osnova za prehod na elektronsko poslovanje z Agencijo je, da pravna oseba najprej pripravi podatke v takem formatu, kot je predpisano pri pošiljanju nalogov na magnetnem mediju.
Pri tem pa imajo pravne osebe pomisleke, ker so še premalo seznanjene s prednostmi in drugimi ugodnostmi, ki jih imajo pri plačilu stroškov za opravljeni plačilni promet.
Zaradi tega so tovrstne predstavitve na sejmih izredno učinkovite in verjetno bo treba tudi v prihodnje temu področju posvetiti veliko publicitete.
V Podružnici Celje ugotavljamo, da se je po končanem Mednarodnem sejmu v Celju oglasilo že veliko strank v organizacijskem delu računalniške obdelave podatkov.
Povprašujejo za program NALOGI in za druge informacije v zvezi s sodobnejšimi načini opravljanja plačilnega prometa.
V naši podružnici pravne osebe uporabljajo naslednje načine računalniškega povezovanja: INFORMACIJSKI SERVIS SDK, INFORMACIJSKI SISTEM ZA BANKE IN ZA DRUGE PRAVNE OSEBE, PAGING SISTEM in SALDOTEL.
Pri uvajanju ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA smo na začetku, čeprav je veliko povpraševanja, zato bomo morali še veliko postoriti.
Na koncu je treba izročiti posebno zahvalo in pohvalo vsem avtorjem aplikacije, ki so omogočili pripravo zelo uspešne in odmevne predstavitve. Prav tako je treba pohvaliti vse delavce SRISa in SROPa, ki so pripravili računalniško opremo za nemoteno delovanje ali sodelovali pri predstavitvah. Isto velja tudi za delavce iz Podružnice Celje, ki so bili prisotni na vseh področjih.
Oktober 1996
Ni komentarjev:
Objavite komentar