Januar 1985
Letos je pred nami preobrazba visokošolskega študija. Visoke šole morajo prilagoditi svoje programe začetemu usmerjanja iz srednje šole in pa seveda potrebam združenega dela. Dobili smo osnutek vzgojno-izobraževalnega programa za višješolski in visokošolski študij organizacije dela - smer informatika. Na preizkušnji je področje dela, ki nima kakšne posebne tradicije in katerega razvoj je zaradi hitrega napredka tehnike in tehnologije, težko napovedovati. Šola je lik diplomanta opisala takole:
Diplomirani organizator - informatik je poklic VII. stopnje po klasifikacijski lestvici zahtevnosti del in nalog. Le-ta obvlada analizo delovnih procesov v informacijskih sistemih z namenom izboljšanja organiziranosti dela na tem področju. To vključuje:
Organiziranje informacijskih dejavnosti v organizacijskih sistemih
- členjenje in analiza delovnih procesov (nalog) v informacijskih sistemih z namenom izboljšanja organiziranosti dela na tem področju
- izdelovanje predlogov rešitev delitve dela in odgovornosti v zvezi z informacijskimi sistemi med organizacijskimi enotami za informacijski sistem (za obravnavanje podatkov) in organizacijskimi enotami uporabnikov rezultatov informacijskega sistema
- izdelovanje predlogov v zvezi z organizacijsko strukturo enot za informacijski sistem (enot za obravnavanje podatkov)
- izdelovanje predlogov organiziranosti uporabnikov rezultatov informacijskega sistema za potrebe razvoja in delovanja informacijskega sistema
- izdelovanje predlogov v zvezi z organiziranostjo standardiziranja in standardizacijo v informacijskem sistemu
- izdelovanje predlogov konkretnih organizacijskih standardov v informacijskem sistemu (standardi delovnih nalog, delovnih postopkov, dokumentacije, sestavin informacijskega sistema)
- organiziranje revizije v informacijskih sistemih
Vzpostavljanje sodobnih informacijskih sistemov
- izdelovanje predlogov zasnove in načrta razvoja celotnega informacijskega sistema organizacije ob upoštevanju sodobne tehnologije informacijskih sistemov in ob sodelovanju poslovodnih in strokovnih delavcev - uporabnikov ter zadevnih specialistov
- vzpostavljanje povezav med delnimi računalniško zasnovanimi informacijskimi sistemi
- organiziranje projektov razvoja računalniško zasnovanega informacijskega sistema
- strokovno usposabljanje uporabnikov za potrebe razvoja, uporabe in vzdrževanja računalniško zasnovanega informacijskega sistema
- analiziranje potreb po informacijah v upravljalnem in izvajalnem sistemu ter v okolju organizacije
- vrednotenje predlaganih in delujočih rešitev računalniško zasnovanih informacijskih sistemov z vsebinskih, organizacijskih in gospodarskih vidikov
- ocenjevanje tržnih aplikativnih programskih podatkov glede njihove uporabnosti in gospodarnosti.
V službi družbenega knjigovodstva je za potrebe združenega dela in družbenopolitičnih skupnosti zgrajen računalniško podprt informacijski sistem, ki je še vedno v fazi dopolnjevanja in modernizacije. S prevzemom računalniške tehnike, kot osnovne infrastrukture za delovanje učinkovitega informacijskega sistema, se je tudi pri nas takoj pojavil kadrovski problem na področju organizacije dela, projektiranja aplikacijskih programskih sistemov in vodenja tako imenovanih računalniških centrov v organizacijskih enotah službe.
Organizator dela, torej vmesni člen med kadri, ki se ukvarjajo z zakonsko definiranimi funkcijami službe (inšpekcija, revizija, informiranje, analize, plačilni promet, družbeno računovodstvo, statistika) in kadri, ki poganjajo računalniško obdelavo podatkov (projektiranje programskih aplikacijskih sistemov, programiranje na računalniškem sistemu, programiranje sistemskega programja, operiranje z računalniškim sistemom) se je izoblikoval samoniklo, pač iz vrst najstrokovnejših delavcev, ki imajo potrebno afiniteto do računalništva.
Delo organizatorja je raznoliko in naporno. Področje dela se neprenehoma menjava. Delo, ki se ponavlja je zanj nezanimivo. Organizator se spopada skoraj vsak dan z novim problemom, saj uporabniki računalniških storitev zahtevajo vedno nove aplikacije. Pa tudi že utečene programske rešitve zaposlujejo organizatorja, saj se pogosto menjajo predpisi, stopnje prispevkov ali drugi pogoji. Menjajo se izvajalci, ki so že osvojili delovni proces v ERC, ponagaja tehnika, slabi programi itd. Narava dela je izbrusila našega organizatorja, to je enega izmed tistih delavcev, ki se ne ustrašijo ne popoldanskega ali nočnega dela, ne v nedeljah in praznikih. Praksa, šolanje, pa tudi nagnjenost k takim opravilom so izoblikovali tak profil novega delavca.
Kljub že večletnim izkušnjam in dopolnilnemu izobraževanju pa še vedno opažamo prav pri tem profilu kadra največjo potrebo po kompleksnejšem in tudi zelo specifičnem znanju.
Isti primer opažamo pri projektantskem in programerskem kadru, ki smo ga rekrutirali iz strokovnjakov na področju elektrotehnike, kemije, ekonomije itd., kjer se nivoja razpoznavanja problema pri njih in naročniku običajno močno razhajata in je potrebno več časa in napora, da pride do enotno oblikovanega izhodišča za izdelavo novega projekta.
Osnutek vzgojno-izobraževalnega programa visoke šole daje dovolj garancije, da se bo po takem sistemu šolanja oblikoval ustrezen kader za potrebe organiziranja informacijskih sistemov in njihovega vzdrževanja, prav tako pa tudi kader za projektiranje in zelo zahtevno programiranje.
Ni komentarjev:
Objavite komentar