petek, 15. marec 2002

DOBER DAN TEZAURUS


Vsak priročnik za programiranje kot vzorec »kako in kaj« se prične z demonstracijo izpisa »Hallo word«. Za različne programske jezike so tukaj  primeri. Ker za asembler jezik IBM System/370  tega ni, je v nadaljevanju nekaj instrukcij, kako to gre.


// JOB DOBER DAN TEZAURUS                                          1
// OPTION LINK                                                     2
// EXEC ASSEMBLY                                                   3
         TITLE 'VZOREC ZA IZPIS *DOBER DAN TEZAURUS* NA KONZOLO'   4
START    START 0                                                   5
BALR     BALR  10,0                                                6
         USING *,10                                                7
         MVC   IO1,=C'DOBER DAN TEZAURUS    '                      8
         PUT   KONZOLA                                             9
         EOJ                                                      10
IO1      DS    CL20                                               11
KONZOLA  DTFCN DEVADDR=SYSLOG,IOAREA1=IO1,BLKSIZE=20              12
         LTORG                                                    13
         END   BALR                                               14
/*                                                                15
// EXEC LNKEDT                                                    16
// EXEC                                                           17
/&                                                                18


Komentar posameznih vrstic oziroma ukazov pa je naslednji:

  1. prva kartica posla ali »JOB-a« s komentarjem
  2. ukaz asemblerju, da naj naredi »object deck« programa, ki ga bo pozneje uporabil LNKEDT
  3. pokličemo prevajalnik
  4. le za preglednost, kar asembler  izpiše na vsako stran
  5. prvi ukaz programu, da se začne z adreso 0 (nič)
  6. ukaz kateri splošni register se naj uporabi za adresiranje
  7. od tukaj dalje naj se uporablja register 10
  8. »move character« tj. besedilo »DOBER DAN TEZAURUS« v input/output področje konzole
  9. piši na konzolo
  10. end of job
  11. rezervacija v spominu za besedilo, ki se bo izpisalo
  12. definiranje konzole (define the file console)
  13. tukaj naj pridejo vsi »literali«
  14. tukaj naj asembler konča prevajanje
  15. zaključek asemblerja
  16. pokličemo »povezovalni« program LNKEDT, ki poveže rezultat asemblerja z zunanjimi rutinami
  17. izvedi program – na konzolo se izpiše »DOBER DAN TEZAURUS«
  18. konec posla ali »JOB-a«

Ni komentarjev:

Objavite komentar