sobota, 15. september 2001

Avtomatizacija blagajne

December 1988

Predstavitev novega programskega paketa, ki je začel delovati v prvih dveh podružnicah z opremo Unisys v SDK podružnicah v Sloveniji, je treba predstaviti najmanj iz dveh razlogov. Prvi je, ker to pomeni razširitev računalniške obdelave na pomembna področja SDK v oddelku likvidature, blagajne in trezorja, področje, ki je že predolgo po prvih nabavah računalniške opreme ostalo v tem pogledu zanemarjeno. Drugi razlog pa je ta, da je bil pri razvoju te aplikacije prvič v SDK uporabljeno programsko orodje četrte generacije - LINC II.

Orodja četrte generacije so sistemski programski produkti, ki počasi zamenjujejo sedaj že klasične programske jezike tretje generacije (COBOL, FORTRAN, PL-I, …) predvsem pri razvoju aplikacijske programske opreme. LINC II je eden iz množice takih produktov, ki ga je mogoče uporabiti na vseh Unisys računalniških sistemih. Omogoča kreiranje, implementiranje in vzdrževanje vse od majhnih do zelo velikih informacijskih sistemov, vključno s specifikacijo podatkovno komunikacijskimi mrežami, oblikovanjem baze podatkov, definiranjem zgledov terminalskih ekranov, izpisnih poročil ter »on-line - real-time« procesno logiko in nudi kompleksen vgrajen mehanizem za ohranjanje integritete in povrnitve podatkov. Omogoča popoln prototipen način dela in s tem možnost neposredne vključitve končnega uporabnika v vse faze razvoja aplikacije.

Projekt Avtomatizacija blagajne je enoten za vse organizacijske enote SDK v Sloveniji. Idejni projekt je izdelala skupina delavcev, ki delajo na področju blagajne in računalniške obdelave podatkov. Končna realizacija je bila že v idejnem projektu določena tako, da bo aplikacijski sistem v velikih podružnicah in njihovih ekspoziturah deloval na mikroračunalnikih razreda PS, v ostalih organizacijskih enotah pa na obstoječi računalniški opremi, dopolnjeni z ustreznimi potrebnimi elementi.

Aplikacija deluje na osrednjih računalniških sistemih, podatke pa zajemajo, pregledujejo in popravljajo interaktivno preko ekranskih terminalov, ki so locirani v vsaki blagajni, tako v podružnici kot v ekspoziturah. Izpis je omogočen na matrični tiskalnik, ki je priključen ob ekranskem terminalu. Aplikacija je zamišljena tako, da lahko z njo samostojno upravljajo delavci LBT ob minimalni asistenci operaterjev na sistemu.

Sistem omogoča opravljanje poslov redne blagajne (vplačila in izplačila), dnevno-nočnega trezorja skupaj s fakturiranjem in poslov, ki jih Služba opravlja za banke (vplačila in izplačila čekov in hranilnih knjižic). Izpiše se lahko vse predpisane blagajniške dnevnike in evidence ter fakture uporabnikom dnevno nočnega trezorja. Podatke, ki so del plačilnega prometa, neposredno vključimo v aplikacijski sistem za obdelavo nalogov plačilnega prometa.

Aplikacijski sistem Avtomatizacija blagajne v celoti deluje v podružnici Koper, za delo z njim pa se uvajajo tudi delavce v ekspozituri Sežana. Aplikacija je bila v prvem tednu decembra uspešno instalirana v podružnici Novo mesto. Dinamika instalacij v ostale podružnice pa je odvisna predvsem od nabav potrebne opreme (terminali, matrični tiskalniki), pri delu v podružnici je mogoče uporabiti tudi linijski tiskalnik.



Ni komentarjev:

Objavite komentar