Saldo na žiro računu po tonskem odzivniku
V svetu sodobnih komunikacij se potrebe po hitrih in
pravilnih informacijah nenehno povečujejo. Vzporedno s potrebami po
informacijah pa se povečujejo tudi različni in vsakdan bolj izpopolnjeni ter
širšemu krogu ljudi dostopni načini posredovanja informacij.
V SDK Slovenije vseskozi spremljamo dogajanja na
informacijskem področju in se trudimo, da bi našim komitentom ponudili
najboljše možne rešitve in kvalitetnejše usluge na vseh področjih našega dela.
Še posebej pa pri našem osnovnem in lahko rečemo najpomembnejšemu opravilu, to
je posredovanju informacij o denarju.
V ljubljanski podružnici se vseskozi srečujemo s problemom
pravočasnega posredovanja informacij o stanju in spremembah sredstev na računih
imetnikov računov.
Sedaj posredujemo informacije o stanju in spremembah na žiro
računih pri SDK na naslednje načine:
- prek delavcev interne
kontrole, ki je zaenkrat najobsežnejše, vendar časovno omejen,
- prek dnevnih izpiskov
imetnikov računov po pošti ali z osebnim dvigom naslednji dan,
- -prek sistema Paging zvečer
in enkrat na dan v dopoldanskem času,
- prek računalniške povezave
z imetnikom računa pri SDK (majhno število in testno),
- prek SALDOTELA, ki omogoča
tekoče posredovanje informacije o stanju in spremembah širokemu krogu interesentov
neprekinjeno 24 ur na dan, ob relativno nizkih stroških, kjerkoli imamo
telefon in ob visoki stopnji varnosti.
V letu 1993 pa je bila v sodelovanju z delavci SROP Centrale
Ljubljana, Podružnice SDK Ljubljana in podjetjem MAITIM d. o. o. Kamnik razvita
in verificirana rešitev za govorno posredovanje informacij o tekočem stanju na žiro
računu imetnika računa v SDK. V podružnici Ljubljana smo jo poimenovali SDK SALDOTEL.
SDK SALDOTEL - informacije o stanju na računu, posreduje govorno
informacijo o stanju na žiro računu imetnika računa s pomočjo avtomatskega tonskega
odzivnika.
Za posredovanje teh podatkov poskrbi elektronska naprava
WECCUTALK (inteligentna mikroračunalniška naprava), povezana na eni strani z osebnim
računalnikom, ki je naprej povezan z glavnim računalnikom IBM, na drugi strani pa
je povezava oziroma povezljiva prek telefonskega omrežja z naročniki - imetniki
računa, ki poizvedujejo po stanju na svojem žiro računu. Rešitev omogoča
posredovanje informacij o stanju na računu 24 ur dnevno.
Zaradi narave podatka (stanje na računu pri SDK), ki je
poslovna skrivnost, je potrebna visoka stopnja tajnosti, varnosti in zaščite
teh podatkov. Varnost in tajnost sta zagotovljeni s pomočjo osem številčnega gesla.
Geslo se avtomatsko določa s pomočjo generatorja slučajnih števil trimesečno, lahko
tudi v manjših časovnih razdobjih ali na željo koristnika - imetnika računa, vključenega
v SDK SALDOTEL. Geslo posredujemo kot poslovno skrivnost po pošti, na točno določeno
osebo, ki jo imetnik računa določi ob sklenitvi pogodbe s SDK.
Za potrebe marketinga smo skrbno pripravili tudi komunikacijsko
podporo pri uvajanju SDK SALDOTELA. Za te potrebe so bili pripravljeni oglasi v
časopisih in revijah, plakati po ekspoziturah in naročilnice s kratkim opisom delovanja
in prednosti novega načina posredovanja informacije o stanju na računu, ki smo
jih priložili k dnevnim izpiskom za imetnike računov. Za čim boljše
informiranje o novosti v SDK smo ustrezno informirali tudi delavcev interni
kontroli, saj je neposreden stik še vedno prevladujoča oblika komuniciranja med
delavci SDK in imetniki računov.
Tako dobro načrtovana in izpeljana akcija je takoj pokazala odlične
rezultate, saj je bilo že v prvem mesecu, ko smo ponudili storitev, podpisanih
nekaj manj kot petsto (500) pogodb za vključitev v SDK SALDOTEL in tudi plačana
pristopnina v sistem.
Razloge za tako velik odziv lahko verjetno iščemo tudi v nizkih stroških za nakup opreme, saj naročnik potrebuje poleg telefona, vključenega v telefonsko omrežje, le še tonski posrednik (biper - generator tonskega signala, ki ga dobi v SDK), v kolikor nima telefonskega aparata, ki omogoča tonsko izbiranje (DTMF - Dual-tone multi-frequency signaling ali dvotonska večfrekvenčna signalizacija). Velika prednost pa je tudi v celodnevnem dostopu do informacije o stanju na računu in enostavni uporabi.
Imetnik računa dobi govorno informacijo s pomočjo SDK SALDOTEL-a
tako, da prek telefona poklice številko SALDOTEL-a, nakar mu telefonski odzivnik
sporoči, da je poklical SDK SALDOTEL, in ga pozove, naj vnese geslo. Po uspešno
vnesenem geslu imetnik računa dobi govorno informacijo o stanju na računu, v
nasprotnem primeru pa ga pozove za ponovni vnos. Če tudi tokrat vneseno geslo
ni pravilno, SDK SALDOTEL prekine zvezo. Geslo je treba posredovati kot tonski
signal, za razliko od običajnega zastarelega pulznega načina izbiranja številk,
ki se uporablja pri nas. Geslo vnesemo prek telefona (če ima tonski način izbire
DTMF), če pa imamo navaden telefon, moramo geslo vnesti prek posebnega tonskega
posrednika (biperja, ki ga naročnik dobi v SDK ob sklenitvi pogodbe). Biper
prislonimo na mikrofon telefonske slušalke in vnesemo geslo. Obstajata dve
vrsti tonskih posrednikov. Pri prvem, najosnovnejšem, moramo vsakič posebej
odtipkati geslo, pri drugem, ki je hkrati tudi žepni kalkulator in mala beležnica,
pa lahko shranimo do 10 gesel vnaprej in jih pokličemo iz spomina, ko jih potrebujemo.
To naredimo s posebno tipko.
Če je geslo pravilno vneseno, dobimo po nekaj sekundah
govorno informacijo o stanju na računu. Stanje, posredovano prek SDK SALDOTEL-a,
je enako stanju računa na računalniku IBM, saj se vse spremembe stanja na
glavnem računalniku tekoče prenašajo iz računalnika IBM na SDK SALDOTEL.
Sedaj posredujemo le informacijo o tekočem stanju na žiro računu.
Zaradi boljše preglednosti in informiranosti naročnikov SDK SALDOTEL-a pa pripravljamo
razširitev rešitve z dodatnimi informacijami, ki jih bo naročnik enostavno
dobil z dodatno vneseno izbiro po informaciji o tekočem stanju na računu.
Dodatno bomo namreč ponudili še informacijo o končnem saldu prejšnjega dne, o
skupnem prometu v breme in skupnem prometu v dobro žiro računa tekočega dne. Na
osnovi teh dodatnih informacij bodo naročniki lahko še bolje spremljali spremembe
na svojem računu in na osnovi tega sprejemali poslovne odločitve. Predvidevamo,
da bodo dopolnjene rešitve implementirane še v letu 1993. Sistem je popolnoma usklajen
s katerimkoli računalniškim sistemom in kot tak tudi s predvidenimi novimi računalniki
HP. To potrjuje tudi dejstvo, da je bila testna postavitev na računalniškem
sistemu Unissys v novomeški podružnici uspešna.
Vsekakor pomeni uporaba SDK SALDOTEL-a sodobnejši način
informiranja imetnikov računov o stanju sredstev na računu v SDK in tudi racionalnejšo
oziroma bolj smotrno izrabo in porazdelitev obremenitve dela vseh udeležencev v
plačilnem prometu. Hkrati pa rešitev ponuja največjo možno varnost in zaščito podatkov.
Zaradi teh in tudi drugih omenjenih prednosti je vsekakor vredno premisleka,
ali bomo v prihodnje posredovali informacije o stanju in spremembah na žiro računih
imetnikov računov prek delavcev interne kontrole ali celo mogoče katere tretje
osebe, pri tem pa popolnoma pozabili na varovanje podatkov in spregledali možne
zlorabe teh podatkov ter si na poceni način zapravili zaupanje in ugled, ki ga še
imamo.
Ni komentarjev:
Objavite komentar